måndag 12 januari 2009

upptäckt gammalt skräpo



Eftersom jag blir så inspirerad ev emlans blogg så satt jag igår och smed planer på att göra en egen... så jag kom ihåg att jag faktiskt redan har en blogg. det var ju en överraskning, många inlägg skrivna.
Hittade bilder från i höstas på vilddjuren, söta ändå.
och zid som för 4 minuter sen attackerade lazy igen, jag var rätt nära att ha ihjäl han. nu ligger det oskyldiga lammet, som just var en blodtörstig rabiesvarg, vid mina fötter och sover så gott. därför kan jag inte vara långsint.


var ute och gick i tre timmar idag med malin och hennes hund, så skönt att jag börjat uppskatta att vara ute igen. fick veta att böckerna till psykologikursen jag ska läsa är på engelska. vilken positiv överraskning och KUL utmaning.
och min tandläkare glömde ge mig bedövning idag när hon skulle laga en tand som jag tuggat sönder med tungpiercingen. det gjorde inge ont egentligen men det kunde väl ha gjort. nu ska jag sätta mig ner i min och hundarnas ensamhet med en kopp te och fortsätta läsa min tredje bok på fyra dagar. tack för att jag får lugn och ro att vara en bokmal.


jenny när vi sitter och kollar hockeymatch: halva känslan är ju att ha nåt att krama i.. inte som att krama en blompinne !
tack, du förlängde mitt liv med åtminstone 30 minuter.
mormor: vill du ha pasta och köttfärssås?
-nä jag äter inte kött längre
mormor: men inte är det väl kött i köttfärssås, det är ju mest morötter!
-eeh?



Det var förresten den här filmen (nedan) som fick mig att kräkas, för att sen sluta äta kött.
http://video.google.com/videoplay?docid=6361872964130308142

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar