torsdag 22 januari 2009

snögubben/träsktrollet



vaknade i morse och tog som vanligt god tid på mig, fick ett sms av syrran som frågade om jag var på väg.. uuh... joo några minuter bort är jag. kutade ut i bilen, glömde lazy inne, sprang tillbaka och hämtade henne och rally sen efter gamla kgvägen, hämtade upp camilla och essi och var ca 4 minuter sen till veterinären. pust.

sen rallade vi vidare till krångfors och hälsade på bror, sofie och tyko (min nya banditkompis/medbrottsling, håller på att lära honom allt jag kan). vi for ut och gick i renskogen, jag råkade nämna att jag funderade på ett löppass i djupsnön så jag fick höra att jag inte skulle orka 20 meter ens. visst, jag ska allt visa dom! så jag började springa, och jag sprang och sprang och sprang, tills jag slutligen föll (zelda och ixi fällde mig tydligen). kollade bakåt, och ..... insåg att jag hade avverkat ca 3 meter. erkände mig besegrad.

kom å tänka på i somras när vi åkte bilen från kebnekaise, då jenny undrade om vi skulle hänga med till vilda western och rida på cowboys !

du som inte orkar läsa om snögubbar och hundbajs kan sluta läsa här.

sen hann vi springa ner och uppför ett stup, det var skitball för jag höll på att ramla nerför stupet, och så byggde vi en snögubbe som var jättefin och jämn där ante och camilla byggde, och jävligt bucklig och till och med krokig och sne där jag byggt. hur vet jag inte, eller jo egentligen för jag byggde ut ihåligheterna och förväntade mig att nån annan skulle jämna till dom, medan jag gissar att dom gjorde allt på samma gång.
ante - nån her en massa snö på mina glasögon! vem kan det ha varit? det måste ha vart jag själv..
och sen på nåt konstigt vänster fick snögubben hundbajs på kläderna. kan nån förklara hur det gick till ? eftersom köket hade brist på morötter så fick snögubben en tomatnäsa, och till ögon fick han 2mjukosttubskorkar. fin blev han då ialla fall. titta å njut!




droppen urholkar stenen icke genom sin kraft, utan genom att ständigt falla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar