tisdag 13 januari 2009

hemläxa



























































Vet inte varför jag inte kan sluta dela med mig av vad andra säger, kanske bara jag som tycker det är roande..
Sitter och läser igenom gamla sms från en exmobil jag hade förut.
Jenny berättar ett väldigt bra skämt, ma och pa småfnissar lite..
Jenny: erkänn att ni ändå tycker att jag är ganska rolig?! Ni vågar bara inte erkänna det.
Pappa: en del saker är svåra att erkänna..
Jenny: som tex att ens dotter är roligare än en själv?
Pappa: roligare än ett tält? (ser ytterst frågande ut)
ha ha ha ha ha

var på arbetsförmedlingen idag. det tog flera timmar, och jag höll på att svettas ihjäl. kom på när jag kom dit att jag hade underställ på mig, så jag kunde inte ta av mig min monsterjacka. och frillan under mössan ville jag inte heller blotta för allmänheten. så, jag skrev in mig och sen skulle jag vänta på en handläggare som jag skulle prata med. jag hade stoppat i fyra kr i p-automaten för p passet hade jag glömt hemma och det var allt jag hade på mig. lyckligtvis så hade dom inte patrullerat just där. och jag hade inte datum på utbildningar osv så dom fyllde jag inte i. och jag fick hemläxa att fylla i en bunt papper och skicka hit och dit, och skriva ett cv som jag skulle skicka till handläggarn för feedback. jippie. så, han frågade vad jag tänker göra när jag kommer hem? träna med hundarna sa jag, följt av en suck från honom. hm? nä, du ska fylla i dina papper och skicka in dom! ops. ..

jag har sovit alldeles för länge idag jag vet inte hur det gick till. men inget slafsande i ansiktet och ingen mobil som ringde, måste bero på det. och imorgon taggar jag och linda till furisarna för uppgödning. å andra sidan planerer vi att åka skidor osv så det bör i vanliga fall jämna ut sig fast jag räknar ändå med åtminstone 2 extra kilon om jag stannar en dag extra.

Om en timme ska vi på travet jag och min syster c och träna med hundarna, det var ett tag sen sist, jul, nyår, slapphet bla bla bla.. men det ska bli kul, och zid som har blivit så följsam så jag hoppas jag och han kan få ut nåt av träningen också. På fredag även ska vi till grans i piteå, där åbyn/byske har hyrt för träning. spännande, att få träna med sin egen klubb för en gångs skull.
och essi som ska bli mamma, hur det nu kan rymmas nånting i den lilla hunden.

det ringde just i luren så jag svarade, möttes av den finaste röst, blev positivt överraskad över åsnan som ringde =) tack
jag gillar åsnor förresten. dom liknar hästar, fast lite hårigare och mindre. längre öron och envisare. starka är dom även, men dom låter konstigt.

shit måste skynda mig nu tiden flög iväg med en brevduva



För en människa vars sinne är fritt finns det något som är ännu mer oacceptabelt med djurs lidande an med människors lidande. För när det gäller det senare erkänns det åtminstone att lidandet är ont och att den som orsakar det är kriminell. Men tusentals djur slaktas i onödan varje dag utan skuggan av ånger. Om någon människa nämnde det, skulle han förlöjligas. Och det är det oursäktliga brottet. Romain Rolland

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar