söndag 25 januari 2009


har nu suttit i 6 timmar och skrivit positiva och bra saker om mig själv, känns det bättre? ja- för att det är gjort. nej- för att det inte var frivilligt. men nu är läxan till 80% klar och ska innan tisdag skickas in till arbetsförmedlingen, och tammefan att dom ska fixa nån värdefull utbildning åt mig nu när jag plågat mig själv på detta vis och slösat bort en hel lördag kväll på detta!
och det är förbannat skönt att skriva i bloggen för här är de ingen som påpekar punkter och stora bokstäver och upprepningar av vissa ord såsom och! och utformning av meningar och stycken!

funderar på att hälsa på min kära häst imorgon, men då borde jag fara tidigt och när jag nu kollar på klockan som är över 03 så gissar jag att det har börjat skymma innan jag fått mig upp ur sängen.

jag har så coola och underbara vänner och jag älskar er allihopa så att ni vet! och min familj och tack för att ni står ut med mig och mina hundar, men så charmiga som vi är så borde vi rimligtvis inte vara till så stort bekymmer.

och för ovanlighetens skull måste jag citera min kära syster B och min kära mor då dom övningskörde bil! ma mår lite dåligt efter Bs vansinnerfärd på ica-parkeringen, och B tycker att det går lite sakta bakåt.
B- kan jag inte lägga i 2:an då jag ska backa?
Ma- jo, men gör helst inte det ...


Tur att man inte behöver släkta på allt inom ens familj.

zelda ligger och sussar så sött på min huvudkudde (!) kan inte klandra henne för det. puss min söta vovve. förresten börjar hon vara en äldre dam, så man måste lära sig att respektera hennes utrymmen :) annars blir hon lite sne men hon är ganska lättmutad, en puss eller två så är hon glad igen.
gick en 2timmars powerwalk idag, efter det så tyckte zid tydligen inte att vi hade motionerat tillräckligt, så han hade rallytävling med sig själv inne i huset i 4 timmar efter vi kom in. lyckligtvis för zids skull drog jag till faster o co för klippning så det var ingen som hejdade hans framfart. en halvtimma faktiskt var det periodpaus och han la sig ner för att vila men det måste ha börjat pirra i småbenen där för sen var han uppe och sprang igen. för er som inte vet hur det låter eller ser ut kan ni ju tänka er tazmanian devil på framfart, och det roliga är att zid faktiskt en vecka hette taz, tills jag insåg att det lät som ett förengelskt ord för tass.
men fortfarande, blir det en till hund eller blir det mitt barn som får heta spike, för nån måste det bli? men tänk om jag får en dotter, kan jag döpa henne till spike? eller så gör jag det enkelt för mig och köper en fisk, eller ännu enklare, en vandrande pinne. dom var ju poppis därnångång på mellanstadiet då alla ungar hade såna och jag var så jävla rädd för dom där som förökade sig värre än hefners kaniner! eller så får zid bara öknamnet/smeknamnet spike!

skitsamma för vem bryr sig egentligen. nu är klockan halv4 så inte kommer jag nå närmare malå ..

2 kommentarer:

  1. HAHA undra om Jennys körkort är långt borta:P
    Jag tycker Zid passade som Taz,dom påminder mycket om varandra,ett snurrande vilddjur:P
    jag funderar på ringa och väcka dig men ska nog låta bli höhö

    SvaraRadera
  2. hahaha de var helgens roligaste citat :)
    hahahah

    SvaraRadera