söndag 25 januari 2009

tro det eller ej!!


(trumvirvlar) ... zid ligger faktiskt och sover efter dagens motionsrunda! idag kollade jag temperaturen ute och såg att det var ett par minusgrader, och jag känner mig lite halvkrasslig dagen till ära, så jag kom på att det var en bra idé att köra spark idag istället för att gå. visserligen brukar vi köra spark, men typ 6 km.. idag blev rundan över en mil. och jag som är så snäll och omtänksam och tänker på ziddes bästa (absolut inte mitt eget) lät han dra nääästan hela vägen (typ 8,5km) så nu ligger han ner och faktiskt så tror jag han sover till och med. och stackars zelda tycker nog det gick alldeles för snabbt, men hon behöver rusa av sig lite fläsk också faktiskt. jag brukar få lov att släppa loss henne efter 4km ungefär för då orkar hon inte pinna på längre och det är väl onödigt att zid ska dra både mig och z.

och jag fattar inte hur B tänker.. jag vet inte hur många gånger jag erbjudit henne att åka inlines, skidor, spark osv med hundarna! det är så apigt kul och enkelt och det går fort som attans när man vill, jag tror att vi hade kört ikapp bilarna idag om det hade kommit nån, för det var jävligt bra sparkföre. ofta folk skriver om sparkar i sin blogg förresten. hm, min spark är ganska fin faktiskt, den är gul och rosa, så om ni nån gång ser den på vift så kan ni ju ha i åtanke att det är inte så många som har en rosa-gul spark!
och i sommar ska jag köpa en packmoppe och en sparkcykel.
sparkcykel kan man använda som spark sommartid, alltså när jag vill att zid ska sova så kan jag köra sparkcykel. packmopeden kan jag använda fina sommardagar när jag inte vill köra bil (eftersom min biljävel inte fungerar), de är bara å snöra upp hundarna på flaket å köra, och kasta av dom där det inte kommer nå bilar.! hört nån bättre idé? fan bara att dom där fula mopparna kostar så mycket pengar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar