lördag 7 februari 2009

jävlar så kallt det var idag, tjugo grader och snålblåst blandat med snöfall, så vi gick bara en timma idag men plumsade å det är såå mysigt! kände mig tvungen att klä på zelda och zid som duschade i förrgår, stackarna har ju ingen skit kvar i pälsen som gör att dom håller värmen. missförstå mig inte för jag gillar inte att klä på hundarna egentligen, och jag gör det inte för skojs skull, utan bara för deras egen. och jag måste köpa ett back-on-track täcke till zid, special för muskler och leder. lillen är ju så mager så han fryser jämt. tack för att det bara kostar 685 kr!

utvecklats ur kombinationen av gammal kinesisk erfarenhet och moderna vetenskapliga rön tillsammans med goda kunskaper inom textilframställning. Resultatet är ett tyg av polyester/polypropylen med insmält keramikpulver. Keramiken reflekterar kroppsvärme i form av infraröd strålning.

Infrarött ljus har dokumenterad smärtlindrande effekt, värmen lindrar inflammation, minskar spänningar i musklerna och ökar blodcirkulationen. Spända muskler slappnar av och läkningsprocesser i muskler och leder kan påskyndas.

En blindstudie på hästar med kroniska ryggproblem visar att deras rörlighet ökar med 50% efter 3 veckor med Back on Track.

Back on Track används för att värma muskler inför fysisk träning eller arbete, men viktigast är skyddens förmåga att förebygga skador samt lindra och påskynda läkning av redan uppkomna skador.



var och hälsade på mirjams mamma idag, blev bjuden på mat och det var smaskens! :)
och så fick jag ett sms av emilie som gjorde mig så glad förutom att det även stod att hon hade lunginflammation, stackare!
och idag lärde jag zid att vinka och nästan att sitta vackert, det är bara det att han inte har så häftig balans än, men på 5 min så kan man ju inte kräva allt för mycket! och som ni ser på bilderna så fick även ixi följa med ut och gå och det var dels för att jag är en snäll människa, och dels för att jag kände att jag kan bidra med lite uppfostran till denna hund som faktiskt har potential att bli en mycket väluppfostrad och lydig hund. hon verkar bara behöva lite träning, egentligen inte särskilt mycket men jag ser att hon härmar och tar efter rätt bra av hur zelda och zid beter sig (dom bra grejerna) och jag glömde till och med bort idag att ta koppel på hon då jag sällan använder det till z o z, det gick förvånansvärt bra och jag fick smått panik när jag insåg vad som hände! men iaf så hon varken smet eller blev överkörd av nåt, så jag är nöjd!
tänkte ta det som ett litet projekt nu när jag ändå inte har särskilt mycket att göra, för stackars mamma är så mesig när hon fyar hundarna så annars kommer det att ta år och dar för henne och denna oslipade diamant som nyper joggare i baken!
pratade med min herdekompanjon annika idag å jag hoppas innerligt att hon inte ändrar sig som våra fåraplaner för sommaren. det vore häftigt att leka herde och om planerna går i lås så kommer jag att lägga ner hela min själ på att bli en fulländad fåraherde innan hösten så jag å hundarna kan dra iväg nånstans å valla får i vinter! vore inte det jävligt grymt!


(min kära mor vill gärna stava ixi med e (ixie) men jag förstår inte syftet med att förlänga ord och namn mer än nödvändigt, så om jag ska skriva om henne i min blogg får hon heta ixi utan e!)



inköpslista
1.packmoppe
2.sparkcykel
3.gitarr
4.herdestav
5.täcke till zid



nu ska jag sätta mig ner och fortsätta på mirjams julklapp som jag skulle ha gjort klart till julen -07, men som fortfarande inte är klar. jag vet inte vad som hände riktigt men klar blev den då inte i tid!
imorgon planerar jag att gå till kyrkan om inget annat dyker upp. ska se om jag kan övertala b att följa med :)





ixi och zelda


zid


bilarna


zelda

zelda och ixi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar