torsdag 11 mars 2010

lopptvål till kvällsmat

jag sitter i godan ro och stickar en tröja, ser harpers island och dricker corona, tänker att nu ska jag lägga mig i sängen under täcket och sova så jag vaknar tidigt imorgon och kan gå ut i skogen och leka med hundarna i snön .
sovrumsdörren har jag lämnat öppen för att kunna andas frisk luft då jag sover,. innanför sovrumsdörren ligger min lopptvålsförpackning söndertuggad i tusen bitat, + en stor bit. första tanken var zid. och dumma zid för jag trodde han slutat med såna dumheter att tugga sönder saker. sen märker jag att tvålen är försvunnen. spårlöst. jag letar igenom varenda vrå. ingenstans. då börjar jag undersöka brottsplatsen närmare, och märker att det bara finns små små smulor kvar av tvålen. och en tvål skulle zid aldrig äta. så jag misstänker arissa som dricker och dricker, och ixie som har tvålrester i öronen. senare märker jag att även arissa har det. jag ringer mamma som säger att jag ska ringa veterinären. veterinären säger "inte vet jag", då jag säger att det är en antibakteriell lopptvål från argentina och det står ingen innehållsförteckning utan bara förvaras utom räckhåll för barn. på spanska. jag får iaf välja mellan att komma och ge dom en kräkspruta som kostar två tusen kronor eller att göra en egen blandning på senap och salt. jag ringde mamma eftersom det är hennes hundar och vi bestämde det andra alternativet. så snåljävla hundarna åt senapochsaltblandningen och grimaserade som fan, det började gurgla i magarna så jag kutade nerför trappen och det har aldrig gått så fort, slängde mig i skoteroverallen och skorna och ut, ixie rullade och rullade och kräktes tillslut varpå hon och arissa försökte äta upp hennes spya som jag skottade ut på parkeringen. arissa har fortfarande nån timma senare inte spytt och stackaren gnyr och har druckit tre skålar med vatten vilket borde vara ungefär sex liter.zid får sova i buren i natt då det är nödvändigt för att han inte ska bita arissa och ixie som ska sova inne hos mig inatt då jag måste vara övervakare så att dom inte ska dö eller nåt. ixie tycker att jag är dum i huvudet som stänger in henne här, fast jag tycker detsamma om henne. arissa går som en räka. nu måste jag se en film eller nåt och kolla hur det går för högt iqbefriade hundarna. snart borde det väl komma såpbubblor ur deras noshål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar