söndag 7 mars 2010

?

man har ju så förbannat tur att man har - enligt mig - dom finaste hundarna i universum (som sagt enligt mig).
Så underbara att dom mer än gärna får ligga och kramas med mig i sängen fast dom är smutsigare än en lerpöl i april.
så nu ska vi kryyyypa ner under täcket och se en film, kanske blir det green street hooligans. det är dom bäste pojkvännerna, dom man kan ta fram nån gång och kolla på. tex charlie hunnam och johnny depp.
nu är sanct zita inte längre min häst utan Bellas häst.

vem bestämmer att universum skapades av big bang ? eller av gud?
vem bestämmer att universum hela tiden expanderar ?
eller att vargarna ska skjutas?
eller att djuren ska leva då man hänger dom upp och ner innan dom tappas på blod ? eller att djuren ska flås levande ?
och vem bestämmer att mina gurkor inte är gurkor för att dom är lite tjockare än andra gurkor?
vem bestämmer att man får cancer av allt man äter och kollar på ?
vem bestämmer att människan är mer värd än alla andra varelser på jorden, och till och med mer värd än jorden själv?
vem bestämmer att man ska vara rädd för ormar, möss och spindlar?
eller att snön är så vidrig?
och att man ska älska sommaren?

och just det här med snön. om man hatar snön så jävla mycket kan man väl flytta till ett land där inte snön finns! och inte klaga så andra måste lyssna på skiten. det finns faktiskt platser utan snö.

härmed vill jag inte låta negativ själv för det är jag inte. bara undrar alltså. i största allmänhet.

1 kommentar:

  1. Tusen år senare.... men berget är ju självaste Mount Chomolungma aka Mount Everest! Jag vill till Himalaya :)

    Kul att ni kom överens om Zita. Får höra deltaljerna i helgen kanske. Måste berätta också hur en viss granne anklagat Vega för att ha attackerat deras Schäfer.... !

    SvaraRadera