lördag 21 november 2009

pingviner och odlor (och stjarnor) och scouter

vi traffade nagra hippiesar som tog med oss, tva tyskar och en harifran pa en rundtur runt penninsulan. vi sag (som vanligt, hoho) valar, guenacos¿ lobos marinos, men aven odlor och PINGVINER!¡¡¡ jag har alltid velat traffa en pingvin och dom var roliga och sota och dom fick mig att hejdlost fnittra.

vi har aven traffat macos och magas agare (hundarna som adopterat oss) for han skulle hamta hem maco och ge den mat for han hade inte varit hem pa tre dagar. och han jobbade pa ett valsafariforetag, sa han bjod in oss att aka med.

sa, kanske tredje gangen gillt. igar sparkade jag en snack-fossil med stortn och det slutade aldrig bloda. nu har jag bara sju tar kvar.

zid har tydligen adopterat jenny vilket kanns kul (tror jag) och sakert bra for dom ocksa ¡¡¡¡

OCH vi har blivit invaderade av ett gang med scouter. dom har satt upp deras talt pa varat talt, dom har satt upp deras talt pa varat kok, och pa varan gard, och ett annat talt tog varan ugn och anvande den som hallare till taltpinnarna. ungarna snor allas ved, och dom har vakter som ar vakna hela natten, och KNACKER PINNAR! dom kliver upp aptidigt pa morgonen och borjar sjunga sanger och klappa handerna. dom lagar mat dygnet runt. och skriker. och spelar fotboll pa mitt huvud.

jag har aldrig sett sa mycket stjarnor i hela mitt liv som har. miljarders, triljarders, jattefina stjarnor, med havet brusande, plaskande valar och en hangande mane.
(det mest underliga jag har sett sen jag kom hit ar att manen ligger pa sned)

1 kommentar:

  1. Åhh det låter ljuvligt förutom scouterna då,ser framemot bilder när du kommer hem:)

    SvaraRadera