fredag 18 september 2009

vallning

Jag har aldrig någonsin blivit så här biten i nånting förut. Efter två dagar vill jag ha egna får och valla dygnet runt.

Sjukt bra kursledare även. Det känns som att det här passar mig som handen i handsken. Det kan jag säga faktiskt efter två dagar.

Zid tände på fåren igår, och blev för ivrig så han fastnade i stängslet med ena benet och jag trodde det gick av, men lyckligtvis inte. Bokade tid hos Zedig till måndag iaf, för han går inte vidare rent och han är inte en som har ont i onödan. Han tände fullt ut idag iaf, och jag är verkligen fascinerad över hur fort man ser resultat i vallning vilket annika har påpekat flera gånger, likafullt blev jag hur förvånad som helst hur fort hundarna lär sig. Till och med från en dag till en annan kan en hund vara total förändrad. I det kan ju även ligga att dom är avlade för detta och att det då går fortare för dom att förstå vad man vill av dom. Nog för att bordercollies lär sig sjukt snabbt överhuvudtaget men det här bevisade verkligen vilka instinkter dom har. Och jag kan säga på rak arm att jag hädanefter (förutom zelda) bara kommer att ha bordercollies.

Nu ska jag plugga vallning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar