torsdag 24 september 2009

skrattretande tisdag

Måste tala om att det var tammefan inte lätt att få utskrivet lugnande till hundarna inför nyår (det är långt kvar, jag vet. har fått höra ett ett antal gånger) vilket iofs är bra då det inte är så lätt för folk att utnyttja.

Men, som sagt så ska jag ju resa bort (och nu är det bara 3 veckor kvar :O ) så jag har dålig möjlighet att hämta efter jag kommit hem, för det är ju just vid jul.
Hur som helst så hade jag ringt och kollat med en veterinär på kliniken för några veckor sen som lovat att det skulle gå bra att hämta före jag åkte. Så, jag ringde i förrgår till samma klinik och berättade läget varpå jag möttes av en skrattande veterinär ( eller djursjukvårdare, jag vet inte vem som svarade för personen i fråga presenterade sig inte med namn vilket jag tycker är väldigt dåligt). tydligen så var det så roligt att jag skulle hämta lugnande nu.jag berättade att jag skulle åka utomlands så jag hade inte möjlighet att hämta senare. jag sa iaf vad den tidigare veterinären, som jag vet är veterinär, hade sagt, och hon sa okej, kom idag (tisdags) eller imorgon (onsdags) före klockan tre och hämta ut medicinen.

Jo så jag for ju dit i tisdags.
Hej , jag ska hämta lugnande till mina hundar till nyår.
Jo, även den här tjejen skrattade åt mig.
Vadå NU ? det är ju länge kvar.
Jo, men jag ska RESA BORT!!!!!!!!!
HUR många gånger ska jag behöva säga samma sak. Dålig kommunikation eller ? jo, det bevisades lite senare. för den här tjejen började fråga tusen frågor som jag svarade på.
Vad väger hundarna osv. Aa, då kom det in en annan tant ( som jag har träffat tidigare och har väldigt svårt för)
Alltså du, en border collie kan inte väga tjugofem kilo!
ALLTSÅ DU! vad tror hon egentligen?
Jo och hon fortsätter; jaha och vem pratade du med då, som lovade dig det här nu ?
Ja, jag vet inte, för det var någon som inte presenterade sig!
hon fortsätter vidare; och hur kan båda dina hundar vara smällrädda?
(nu håller jag på att koka över och brinna upp)
Jo, den ena blev plötsligt rädd när hon var fem. Och den andra är en border collie som ju brukar vara skott- och smällrädda och han har dessutom en av sina flockmedlemmar som säger att det här är det mest farliga som finns, någonsin!

Då kläcker den första tjejen ur sig, var det du som har provat ge dina hundar nåt som inte funkade och du ville ha nåt annat i stället fast du inte hade fått i hundarna medicinen, och du är ganska förvirrad ?

?

Nä, jag har inte gett mina hundar nån gång sånt där, och jag är inte förvirrad.
Jaha, för vi har haft nån här som var så , och nu är vi ganska anti till att skriva ut lugnande.
jaja men snälla ge mig bara medicinen, för det är sällan jag haft så ont i hjärtat när jag ser hur illa hundarna far då det smäller.

så, tjejen börjar plocka fram och skriva på burken och bla bla bla.
samtidigt läser jag på en pris-skylt dom har liggandes framme och läser om höftleds- och armbågsröntgen. jag frågar hur gamla hundarna ska vara för att röntgas.
Mellan ett och två år.
Okej, så om hunden är över två är det för sent ? (frågar för att zid blir två i januari så jag kanske måste röntga han innan jag åker)
Helst över ett och ett halvt.
Men får han vara över två ? eller är det för sent?
Det borde väl du veta, jag har inte alla raser i huvudet, du får väl kolla internet eller nåt !

Det borde väl jag veta ?
:O

Så jag har, arg som ett bi, kollat internet. Bokat tid till zid den 8e. Men, ska jag fara till öjebyn istället ? där jag vet att dom är trevliga och gör ett bra jobb.




Jävla otrevliga argbiggor alltså!

3 kommentarer:

  1. Fy fan vilka subbor! Åk aldrig mer tillbaka till det stället.

    SvaraRadera
  2. Åhh fyfan vilken jävla service:S
    Var det där hos Gertrud?

    SvaraRadera
  3. Ja byt vetrinär för tusan, kan slå mig i backen på att just den vetrinären du varit hos nu ligger ganska centralt i stan? I Öjebyn är det klsaa på de som jobbar där.

    SvaraRadera