fredag 11 december 2009

el bolson

igar besokte vi en ekologisk liten by, el bolson! det var marknad med hantverk i alla dess slag.

vi satt i graset i solskenet och drack god ol.
och sa gick vi mellan standen och kollade pa grejer, fastnade pa ett med jattefina armband, pratade lite med killen dar. och jag sa ,
ah vilket fint armband, undrar vad det kostar.
ska jag fraga, sa mirjam?
ja tack.
nej, forresten, du far fraga sjalv!
naaaaa jag vagar inte, vi gar tillbaka hit sen.
da sager killen,
mina systrar i sverige har sana har!
ursakta? (vi hade inte sagt att vi var fran sverige.)
mina systrar i sverige har sana har!
forstar du svenska?
och sa sager han pa svenska,
det ar darfor jag lyssnar sa noga.
och jag fick en chock och sprang darifran. sen gick vi tillbaka for jag ville kopa armbandet.
jaha, har chocken lagt sig nu?
vilken hjalte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar