måndag 24 augusti 2009

pappas nya kamera

historien börjar med att min far köper en kamera värde sexton tusen kronor. när den har varit i hans ägo i ca tre dagar får han för sig att den ska få följa på fjällvandring, vilket jag tyckte lät som en mindre strålande idé.

- pappa, ska du verkligen, verkligen ta med dig din sextontusenkronors kamera till fjällen?
- ja, vad ska jag annars ha den till.
- jaha, men se då till att ha ett bra fodral som även är vattentätt!

några dagar senare kommer han hem, och inte ett ord säger han om att han har ramlat med kameran före i ett lerdike. det får jag veta av min mor.

- det var ju rätt klantigt, tyckte jag, men det borde väl gå på försäkringen iaf!
- nja, alltså pappa tog ju ingen försäkring på kameran ...
- :-O ??????????????????????????????

hur som helst så hade han tur för det löste sig till slut.

och nyss så kom jag ur badrummet med ansiktsmask då han började garva som få, och frågade om jenny hade kvar sin kamera så hon kunde ta kort!
- ja det är ju tur att hon har det eftersom du inte har kvar din kamera, HOHOHO!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar